tisdag 3 januari 2012

Potatismuffins

Varje dag är det samma dilemma.....vad skall jag koka idag då.
Koka nåt som alla vid bordet är nöjda med. Det är inte lätt kan jag säga er.

Så i dag blev det att studera boken Fredagsmys, fast det inte alls är fredag.
Boken är skriven av Emma Hamberg & Anette Rosvall.
Jag köpte den av en jultidnings försäljare före julen.

Så jag gjorde potatismuffins.....riktigt goda. Även de andra runt bordet tyckte de var goda.
Konsistensen blev kanske en aning för lös.
Och till det år vi sallad, kött och bearnaisesås.

Så var dagens dilemma löst!

M-G

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Det är stor skillnad om det är två eller åtta kring bordet. Man får se till att det inte finns tillsatsämnen etc. ;o) Alla åldrar har sin tjusning!
Ha det gott!

Livet på Vestergård sa...

Det där lät riktigt gott. Kanske du delar med dig av receptet :)
Det är precis som du skriver alltid ett dilemma att komma på vad man ska göra för mat så nya tips är alltid välkomna.
Så julfint du har i ert kök!

Louise sa...

Låter väldigt gott! fint julekök har du också!

Nyanser av vitt sa...

Låter gott tycker jag.
Jo jag är på Formex från torsdag eftermiddag till söndag. Vi står i monter A39:21 BisseBeth. Kommer du förbi?
Kram Agneta