måndag 7 november 2011

Lucia med följe

Jaa..jaa, jag vet. Det är långt kvar till 13 december då det är lucia.
Men dessa charmade mig denna gråa dag.
Jag har studerat dem med ett leende på läpparna. För visst är de söta?



Som ni säkert förstår så finns de i vår Webshop Cadora.

Och så måste jag få berätta om en trevlig händelse som hände min syrra idag.
(Hoppas det är okej....syrran)
Hemma på gården hos henne var det en hund som sprang runt där. Hon tittade ut
och tänkte att det var grannens hund som rymt. Så hon gick ut och sa åt hunden att
följa med....och hunden följde glatt med. Ringde på hos grannen och sa att deras hund hade rymt.
Jasså sa grannen, den måste ha fått linan att gå sönder.
Hunden sprang glatt in i huset. Syrran och grannen gick ut till hundkojan för att
se var linan gått av. Drog fram linan och där i andra ändan så var deras hund fast. Snopet!! Hihiii

Det var alltså inte deras hund som varit på rymmen.
Men det fanns telefonnummer åt ägaren på halsbandet. Så nu är hunden hos sin
rätta ägare.
Jag skulle ha velat se minerna på dem då de såg hunden satt fast i linan.

M-G

6 kommentarer:

Vform sa...

Hej!
:OD
Trevliga historier tackar man inte nej till i dessa mörka tider :O)
Jovisst är dom goá dom små figurerna ... blir även glad av dem!
(Tack, tack ;))

Livet på Vestergård sa...

Det var verkligen söta figurer som kan förgylla en grå novemberdag!
Så gjorde hundhistorien också ;0)

Lyckoslanten sa...

Det där ser ut att vara ett kul luciafölje!
Tack för den hundhistorien! ;o)

Nyanser av vitt sa...

Vilken söt liten historia om hunden. Ha en fin dag.
Kram Agneta

Nicole sa...

Å så trevligt luciafölje. Det är ju ungefär så där det ser ut då våra små stjärnor är ut o lussar ;). Härlig historia med hunden! Kan tro att din syster kommer att få höra (och berätta) den många gånger;).
Härliga bilder från Turkiet också, blev riktigt sugen på en resa nu i höstmörkret...

Anonym sa...

:)) jo, vilket mysigt luciafölje!! Jessica