måndag 19 september 2011

Trattkantareller


I helgen har det plockats svampar och lingon här.
Tyvärr så kan jag inte skryta med att det är jag som plockat dem. Det är
mannen i huset som gjort det. För jag hatar älgflugorna och är livrädd för ormar.
Därför är det bäst att jag håller mig hemma!!!

I söndags var det dagen som dottern länge väntat på.
Tidigt på morgonen steg sex stycken elever och tre lärare på flygplanet som först
flög dem till Riga sedan vidare till Istanbul och till sist till slutdestinationen Antalya.
Där skall de vara en vecka som utbyteselever. Spännande!!
De kommer att bo i Turkiska familjer, säkert intressant att få se hur de bor där.
Hoppas att alla får vara friska.

M-G

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Oj vilka spännande dagar du lever i för det är väl så när barn är så långt borta ,kram Nette

A House With A View sa...

Här har plockats svamp också och det blev suuuupergoda kantarellmackor med ett glas rött till det, mums!!!!

Härligt med resa!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Lyckoslanten sa...

Skulle inte ha något emot att få svampen hemplockad! ;o) Så roligt för flickorna! De må ha det bra där borta!
En vecka går så fort! :o)

Livet på Vestergård sa...

Fin svampskörd!
Hoppas nu att flickorna har det riktigt bra i Turkiet.
Glömde helt bort zumban i går kväll...

nattugglan sa...

Oj skitt et helt ämbar med trattisar..inte illa. Jag hatar oxå älgflugorna , tycker de är sååå ÄCKLIGA så jag går inte till skogs..Gubben va med traktorn en bit ut på skiftet..alltså inte långt hemmifrån va nu detta..o han hade opp traktordörren o han sa att hur många som hellst kom in på en lite stund!!! Så få se om de blir så att man inte kan börja drick kaffe ´där ut då de börjar kom närmare o närmare gårdarna...o stackars älgar o alla andra där ut som ska ha dedär jävlarna krypandes i skinnet..Va roligt för dottern att åka som utbytets elev!