måndag 18 april 2011

Bokpaket

Då är vi på god väg in i påskveckan, denna vecka är
det fyra arbetsdagar.....tyvärr inte!!! Även denna
vecka är det fem arbetsdagar, påsklördagen blir det att
plocka och packa tomater. För mognaden av tomaterna har inte
påskledigt....

I dag fick jag bokpaket med posten, och ett trevligt sånt.
Även jag var på föreläsningen i Närpes med Anna Örnberg så
jag har väntat på att få hem hennes senast bok "Inred lantligt
på ditt eget sätt"






Och i dag damp den ner i lådan. Har ögnat igenom den lite
och den verkar ju riktigt intressant. Blir säkert mer läsning
av den över påsken.



I helgen gjorde jag ett besök till Österbottens största mässa...
.. nja, den var inte alls nåt i min smak.Tyvärr!!
Visst fanns det några ljuspunkter men i övrigt tyckte jag
inte alls om den.



I Programbladet står det att, Trädgårdsmontrarna flödar av vårnyheter!!
Nja... inte vad jag märkte i alla fall!!! Men det är många år
sedan jag var på en sån mässa...... och det kommer att ta länge
till nästa gång också.
Nej, men nu verkar jag väl nog ganska elak.

I morgon kväll blir det besök till högstadiet, i höst
är det sonens tur att börja där.

M-G

8 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Ja den boken kan man nog bläddra i flera gånger!
Så då behöver jag inte ångra att jag inte for på mässan.
Hoppas ni får ett fint föräldramöte i kväll! :o)

alegni sa...

jag har varje gång blivit lika besviken när jag besökt mässan, så jag undviker den numera.
något jag däremot säkert inte skulle bli besviken på är den där boken...
kram

Livet på Vestergård sa...

Jag har inte kommit mig för att beställa boken ännu, men den ser ju ut att vara bra.
Vilken tur att jag inte for på mässan då i lördags när jag var i stan :)

Nyanser av vitt sa...

Precis den boken beställde jag igår. Så kul med vackra inredningsböcker. Jag har inte glömt bort din vinst vännen men de cerise pärlorna restar sen länge hos leverantören :O(
Sköt om dig
Kram Agneta

Nicole sa...

Samma bok + en annan är på väg till mig också ;). Väntar...
Ja stormässan har vi inte besökt på flera år, men senast var jag lika besviken som dig. De lyckas inte alls förnya sig.

Hoppas att du och din familj får en riktigt skön påsk!

Kram, Nicole

Louise sa...

En riktigt skön och fin påskhelg önskar jag dig!

Monica sa...

Den boken vill jag också ha.
Hoppas du får en fin påsk fastän du hamnar på tomatplockning!
Kramar Monica

StrandviksVillan sa...

Vi har också slutat åka på den mässan, för vi blir alltid besvikna. Dyrt inträde för att prackas på en massa reklam... :(

Boken måste absolut klickas hem - nu!

Ha det så soligt!