söndag 5 december 2010

2:a Advent.




I dag är det andra advent och ljus nummer
två har tänds. Behöver verkligen ha ljus att brinna nu
för det är så mörkt ute.

Sonen har gått kokkurs inom vuxeninstitutet eller MI
så idag visade han sin kokkonst och lagade Purjolöksoppa.
Den var riktig mumsig.
"Jag" och gubben min har varit i skogen och sökt
julgranar. De har 5 st granar som de måste hitta, så
att hela släkten är nöjd. Så efter två dagar
i skogen har de det fixat. Nästan så att gubben tänkte
börja vinter bada idag. Hihiii....

Ännu tycks inte barnen vara tillräckligt stor för
paket kalender......



I dagens paket fanns dessa två.




I går fick jag början på lite julstämning, jag var på
julmarknad till Velkmoss. Åt tomtegröt med russinsoppa så
god.
Jag var där med Cadora
Träffade många trevliga människor.
I morgon fortsätter vi på kvinnornas julmarknad. Där
brukar många möta upp.

♥ Önskar er alla en trevlig 2:a Advent♥

8 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Det blev en vacker bild av ljusstaken och köket i bakgrunden! Hoppas dagen blev fin! Här har vi bakat pepparkakor i form av älgar, björnar och ekorrar! Bra med en kock i ert hus! :o)

Livet på Vestergård sa...

Så bra att ni har granarna fixade!
Vilken paketkalender.Den ser riktigt spännande ut!
Bra att sonen praktiserar sina kokkunskaper hemma.Det är alltid roligt att få gå och sätta sig till bords när någon annan lagat mat.

Jessica sa...

Hoppas ni hade det bra på marknaden idag. Jag har hört om den men aldrig besökt. Kanske ett projekt för nästa år! :)

Galleri MochB sa...

Hos oss är det barnens mormor som sköter om paketkalendern, så det är nästan lika spännande för mej att se vad dom får ;O) Har inte besökt kvinnornas julmässa nu på flera år och inte igår heller då det blev att baka pepparkakor istället.

alegni sa...

hej, hallå! hoppas affärerna gick bra igår!

StrandviksVillan sa...

Fin ny header du har!
Visst såg jag dig också senaste helg (?) men det var som sagt väldigt fullt upp då på jobbet...

Åååh, hoppas mina barn en dag också blir intresserade av att laga mat!
Kul att åka på flera marknader, själv har jag bara varit till Stundars i år.

Ha det bra!

Huset vid ån sa...

Åh, vad mysigt det låter...
Hoppas att ni hade en trevlig o stämningsfull dag!

Julkramar Therese

Louise sa...

tomtegröt med russinsoppa...nu vattnas det i munnen på mig :)