torsdag 3 juni 2010

Det spirar

Jag glömde helt bort att berätta om min lilla odling härom dan då jag visade blomsterbilderna. Eller det är egentligen inte bara min odling, min kusin som går på femman ville också vara med och odla. Så han köpte morötter och jag lite annat smått och gott. Vi sådde och gödde för några veckor sen och nu har det äntligen kommit upp!



Det blir intressant att se hur många vi är när det ska rensas sen i sommar. Det finns risk för att min kompanjon dyker upp först när det ska skördas....


Nu ska jag börja göra mig klar för att åka på plantbytarträff till "korsholms skolor". Jag hoppas på att hitta nåt kul till trädgårdslandet eftersom det ännu finns lite plats kvar.

M

3 kommentarer:

Monica sa...

Så brukar det vara med mina små hjälpredor i trädgårdslandet också!:)
Ha en fin helg!
Kramar Monica

Nyanser av vitt sa...

Hej Maj-Gun
Det verkar jobbigt med zumba men nyttigt.
Välkommen att delta i min utlottning
Kram Agneta

lovefriidrott sa...

Hejsan i stugan:)
låter intressant m plantbytarträff, har aldrig hört talas om det,,,,kan bero på att jag inte har "gröna fingrar" hi hi:)
Underbara bilder ni visar.
Ha d gott
Många kramar sari