fredag 29 januari 2010

Mamma-barn dag

Igår hade jag och mamma en liten mamma-barn dag. Vi var nämligen till Kristinestad på utflykt. Det egentliga syftet med resan var att besikta en bil men vi passade på att besöka några andra ställen på samma gång.

Efter besiktningen började vi med skoaffären Pihlaja. Varje gång vi är till Kristinestad så hör det till med ett besök på Pihlaja som har ett väldigt stort utbud av skor. Denna gång var det mamma som fick ett par nya vinterskor.

Sen blev det ett besök på Talas innan vi styrde över till Café Vinkel. Om ni har vägarna förbi Kristinestad så rekommenderar jag ett besök på Vinkel. Största problemet där är att välja vad man ska ta eftersom det finns så mycket gott att välja mellan. De har även en affärsdel där man hittar saker av bland annat BrukaDesign, Lexington, Bloomingville, HouseDoctor och Greengate. Eftersom det var lunchdags när vi besökte vinkel blev det inga goda bakverk denna gång utan istället laxsoppa och en fastlagsbulle som efterrätt.

Som sista stopp på resan var Vonnes som är en klädaffär i Lappfjärd. Vi hittade tyvärr inget där denna gång men jag gick länge och beundrade alla vackra balklänningar som fanns där. Tyvärr har jag ingen orsak att köpa en.


Här är en del av alla vackra klänningar som fanns på Vonnes

M

2 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Konstigt att vi inte stötte ihop där. Jag var där på Talas och Vinkel i går! Visst är Vinkel ett trevligt ställe! Min storasyster som bor i staden "kidnappade" mig i somras och förde mig till Vonnes! ;o9 köpte endast ett bälte där eftersom mitt huvud slog spinn av allt!

Vform sa...

Vilken trevlig utfärd ni hade!
Besöker man K.stad så måste man vika in till Franz & Alexandra också ;-)
Jättefina hantverk finns det där!

Fortsatt trevlig helg!
Hälsn. från "over there" :)