onsdag 6 januari 2010

Brr... Kallt!!

Ja, idag får vi verkligen känna på hur det är
när det är vinter. I kväll visar termometern
här hemma hos mig - 28 grader. Brr... verkligen
kallt. Har värmt mig med bastun i kväll och det
var riktigt skönt.

Annars har jag hållit mig inomhus idag. Barnens
sista lediga dag från skolan. Allvaret börjar
i morgon tillbaks. I dag har vi spelat Monopol,
det är sonens favorit spel.

I morse när jag hämtade tidningen fick ena värme-
centralen jobba för fullt.


Då börjar julen vara över för denna gång, snart
skall alla julsaker städas bort. För min del får
sakerna stå fram till den 13 januari då det är
tjugonda knut.
En sak som jag uppskattar över julen är att få
julkort. Många börjar kanske " bara" skicka sms eller
via datorn julhälsningar. Det gillar inte jag. Jag
vill i lugn och ro läsa och titta på julkorten.
När vi får foto julkort är det extra kul.
Köpte ny ställning att ha dem i till den här julen.


Blev utmanad av livet på vestergård
att visa hur jag förvarar mitt kaffe och te.

Denna söta Mumin burk fick jag av dottern till
morsdag och i den förvarar jag kaffe.




I dessa förvaras te.
Själv dricker jag både kaffe och te. Men
kvällstid föredrar jag mest te.

Jag skickar denna utmaning vidare till
Allt mellan himmel och jord och hemma hos Heidi.

Vi får hoppas att det blir varmare väder tills
i morgon.
Ha de så gott!!

M-G

1 kommentar:

Jessica sa...

Jag tycker också det är roligt med "riktiga" julkort och foto julkort! Liksom det är roligt att få brev..jag har en bekant i england som jag började brevväxla med i lågstadiet och visst skickar vi ibland sms och mail, men vi försöker hålla oss till brevskrivande för det är så mysigt att få ett brev på posten :)God fortsättning på det nya året! Jessica