onsdag 23 september 2009

Kalas tider

Denna helg har vi firat dottern som blivit
tonåring, detta var tredje kalaset... och ännu
återstår två. Men visst skall det firas stort när
vi får en tonåring i familjen.
På lördan stod jag mest hela dagen vid spisen, pust!!
Och lätt var det inte för en förkylning hade satt sig
i kroppen på mej också. Host,host och fräs!!! Underligt
om inte någon blev förkyld efter det ätit maten som
jag kokade.
Leif och Jesper var till Bergö på skärgårdsmarknaden
och hjälpte till med Cadora försäljningen.
Och så vill Leif hjälpa till med maten till kvällen
också...fårkött!!!

Ugh... inte alls gott i min smak. Men många tyckte det
var riktigt smaskigt. Inte brorsan i alla fall....
Tur att jag hade mycket annat gott att äta.



Hos oss har vi inte så många skåp att samla grejor i,
och det är verkligen bra. För syrran och jag har varit
hos föräldrarna och städat lite ur källaren. Och där
finns det samlar utrymme... Massor med gamla saker som
bara tar utrymme och ingen som behöver dem.
Men nu är en hel del "puts veck". Nöjda städerskor men
om mamma är lika nöjd är en annan sak. Men jag tror nog
det.
M-G

Inga kommentarer: