tisdag 15 september 2009

Helg

Nu har det blivit en längre paus igen. Jag har varit lite trött efter helgen. Jag hade en fullspäckad helg som jag vanligen har.

På fredagen var jag ordningsvakt på wasamile som löptes här i stan på torget. Efter det blev det full fart hem för att nästa morgon fara till skogs och plocka lingon. Vi hittade inte så jättemycket lingon, vi plockade lite mindre än ett ämbar vardera.
Men sen blev det bråttom hem eftersom jag skulle på kräftskiva på kvällen. Vi var 10 stycken på kräftskivan och hade så roligt att jag kom hem strax före klockan 6. Man vet att man varit borta länge då man möter brevbäraren när man kommer hem.

Ikväll har jag varit på matlagningskurs. Vi lagade läckerheter från medelhavet och allting var jättegott. Jag lägger kanske in några av recepten nån ny dag då jag inte är så trött.

M

Inga kommentarer: