söndag 5 juli 2009

Tjingeling!

Länge sen jag har kommit med lite uppdatering. Kanske
jag har lidit av värmeslag??? Mycket har i alla fall hänt.
Skall väl berätta lite....
Vilken härlig sommarvärme vi har haft, helt otroligt. Men i
bland blir det lite för mycket av de goda. I alla fall om
man jobbar i växthus då det är värmebölja.
Förra veckan kom det också massor med tomater,förstås!! Nog
för det är det vi vill men vi vill också få pengar för det och
inte bara skänka bort dem. Nog om det!
Vi drack kaffe ute om dagarna och det var så härligt. En dag
kom våra kaffegäster på fyrhjuling. Inte alla dagar som brorsan
och pappa kommer på samma fyrhjuling.


Lördag den 27 juni var syrran och jag till korsnäs marknad med
vårt bolag Cadora, gå in och kolla på "www.cadora.fi".
Det var så varmt så vi behövde verkligen stå i skuggan under
parasollet. Det var riktigt roligt och träffade mycket trevligt
folk. Är alltid en speciell stämning på marknader.



Måndagkväll hade jag ett litet "gardenparty". Helt otrolig kväll,
satt ute till närmare kl 01.00 på natten och det var sååå... härligt.
Och det var inga krankar som förstörde festen heller. Inte sagt
att vi får uppleva en sån kväll till i sommar.
Onsdagkväll var jag på tjejmilen, många tjejer som var på humör
att gå och springa i värmen. Det blev en riktig ljuvlig kväll
med snabb gång och lite joggning.
När vi kom i mål blev det mulet och en kall dimma drog in, men
det gjorde inget för då var motionerandet över.
Gott med kaffe och munk då. Jag vann också på lotteri en
produkt från apoteket, inte illa de.
Sen på torsdan åkte syrran ,mamma,moster,kusin vitamin och
jag till Tammerfors på shopping. Vi låg på hotell Ilves.
så tidigt på fredag morgonen var vi på morgonsimmning i poolen.
Härligt!! Efteråt frukost och mera shopping.
Mycket skratt och shopping blev det.

Och på lördag var barnen och jag till tomatkarnevalen i Närpes.
Kul att vandra där och träffa mycket folk. Vädret var inte det bästa.
Vi var och köpte paraply till Halpa Halli, så därför började det
INTE regna som tur va.
Handlade inget, godisremmar förstås. Åt våfflor och drack kaffe.
Gubben kunde inte följa med för han har brand dejouren denna vecka.

Nu har jag gjort en liten uppdatering av senaste tiden, mycket
annat har jag också gjort förstås.
I morgon blir det tomatpackning igen. Nästa vecka blir det
att ordna inför Jespers kalas nästa helg.
M-G

Inga kommentarer: