söndag 14 juni 2009

Jukola

Den här helgen har jag varit på Jukola med orienteringsklubben. Tävlingen avgjordes i St Mickel så det blev tidig väckning på lördagsmorgonen, redan klockan halv 5 skulle bussen åka. Efter att vi rest våra tält och varit och kollat utbudet hos intersport började det vara dags för start i damernas stafett. Jag sprang tredje sträckan i mitt lag och hade en bana på 6 km. Det var rätt jobbigt då det var väldigt mycket stiglöpning och det är inte riktigt min grej.

Efter att jag kämpat mig i mål och varit i duschen blev det att se vilka läckerheter som våra "kockar" bjöd på i mattältet. Vi har nämligen med oss mat som vi tillreder under helgen. Mätt och belåten gjorde jag inte så mycket mera än att umgås innan herrarnas start som var klockan 23. Det var en otrolig syn när över 1400 lag dundrade iväg på travbanan. Tyvärr började det regna under andra sträckan så när klockan närmade sig två började jag bli trött så då gick jag och sov medan andra var uppe hela natten och följde med tävlingen.


Vår yngsta deltagare som var med på resan.

Inga kommentarer: