söndag 3 maj 2009

Vappen, 1-Maj.

Till att börja med vill jag va lite fresstad på min med bloggare
som skriver att hon provat mjöden som vinner. Jag tror att det
inte gick rätt till på tävlingen, vissa har säkert blivit mutad!!!
Nåja..
Vappen och 1-Maj är över för denna gång. Och det har varit i
arbetets tecken. På 1 Maj åkte vi tidigt till Töjby skären för
att räffsa och städa.
Det var lite vatten i sjön, jag tror inte jag har sett så lite
vatten i Töjby förut.

Usch vad kallt det blåste. Men vi höll oss värmen med jobbandet.
Och så var det ju den årliga tävlingen..... alltså mjödtävlingen.
Efter mycket skratt och tjafsande så blev syrrans mjöd etta. Som
jag nu inte är säker på längre!!! Meennn... Det tog länge innan
vi fick smaka den!!! För först tog det länge att skruva upp korken
och sedan stod hon länge ute....


Mia och jag kom goda tvåor, mitt var nära ...första platsen.

På eftermiddagen blev det att åka till Tjärlax och titta
vilka uppgifter vi skall ha på FinnSpring. Det är en stor
tävling i orientering som Närpes OK och Malax IF ordnar
tillsammans.
Först blev det att jobba med att sätta i nålar i nummerlapparna
och trä dem på snören.

Lördan var då första dagen av FinnSpring. Vi åkte tidigt iväg
och plockade in alla priser i tältet först.
Sedan var jag i en start och plockade upp kartorna.
Vädret var soligt men kall blåst. Syrran var två meter från
mej men hon stod iskuggan och frös. Jag var i solen och "stekte"
mej. Blev röd som en kräfta...
I dag är jag svullen under ögonen och RÖD på näsan och kinderna.
Där vid starten sågs 2 ormar. Hjää...lppp... Jag som har
ormskräck. Som tur vad så fick jag inte reda på det just före
slutet. Hade jag sett ormarna hade det hörts ett jätte vrål
i Tjärlax skogarna och ett nytt världsrekord på 200 meter hade
kommit. Det kan ni vara säker på!!
Men allt gick lyckligt.
Sedan var vi och hjälpte till eller "trillade" i vägen vid
pristältet.
En lyckad dag var det på alla vis på FinnSprings första dag.
Allt klaffade jätte bra.
Kvällen blev framför Robinsson, två "kräftor" och två "blekisar"
i soffan.
Här är några bilder från i går.




M-G

Inga kommentarer: