onsdag 13 maj 2009

Trädgårdsland

Hemma har jag ett trädgårdsland och över helgen var det dags att göra det i ordning inför en ny sommar. Ifjol var första året som jag hade trädgårdsland och då hade jag mest blommor. Iår har jag tänkt ha mera växter som man kan äta. Hittills har jag inte så mycket i landet, det är bara vitlök och citronmeliss från ifjol och blomkål som jag grävde ner i söndags. Men sen ska det komma både sallad och morötter.



Eftersom jag bara haft trädgårdslandet i ett år så får man många goda råd. När jag nämnde att jag skulle odla morötter fick jag veta att då måste jag absolut sätta purjolök brevid för att få fina morötter. Sen fick jag höra att då man odlar blomkål ska man plantera tagetes mellan för att hålla bort småkryp från blomkålen. Så med den här farten kommer jag ha halva trädgårdslandet fullt med sånt som jag måste odla för att det jag vill odla ska bli bra. Det är inte lätt att vara trädgårdsmästare.

Inga kommentarer: