lördag 23 maj 2009

I am back!!!!

Javisst... ännu lever jag.
Men tiden räcker inte riktigt till för mej nu just.
Och det som inte är såå... viktigt lämnar.

I dag har jag varit i trädgården mest hela dagen och
krattat på.
Fyllde på ny jord och tog bort stenar som jag inte
gillar vid blombäddan som är där vi går in till vårt hus.
Lagade en kant av små stenar bredvid bassängen och jag
är riktigt nöjd med resultatet.
Förstås tog jag ut kameran och fotade så också NI ska
få se det.



Först i dag började jag med att olja in ute möblerna så
i morgon blir det att flytta ut dem. Sen är det bara att
sätta sig å njuta! Nej,nej... Det finns massor med jobb i
trädgården ännu och inom hus skulle verkligen tanterna från
"Rent Hus" behöva komma hit. Men som jag redan nämnde så räcker
inte tiden till allt.

Medan jag var här hemma och kratta så blev potatisen satt i
jorden. Bra att ha "drängar" som sköter det. Sedan i sommar
får jag njuta av att äta nypotatis.
Här kommer en bild från potatis sättningen.


Bilderna är kanske inte de bästa för de är tagna med bil telefon.

Nu blir det att sätta sig i soffan och titta på tv, bara ögonen
hålls öppna.
Trevlig lördagkväll!!!
M-G

Inga kommentarer: