söndag 5 april 2009

Späckad helg

Nu tycks det verkligen vara förkylningstider på
gång. Torsdag kväll när det var övning inför
påskmusikalen började Linette frysa och kände sig
allmänt dålig. Så fredag morgon då hon vaknade hade
hon nästan 39 graders feber. Hela helgen har hon legat
däckad.
Och i kväll när vi kom hem från musikalen klagade
Jesper över att han hade frusit, ont i halsen och
känner sig som flunssan är på väg. Så i morgon är
det väl hans tur att vakna med feber:(.

Annars har jag haft en späckad helg...
Fredag förmiddag var jag till Närpes och handla.
På kvällen var jag med syrran och vänner på bio.
Vi var och titta på "män som hatar kvinnor". Det
var en ganska grym film, hoppas verkligen inte att
sånt händer. Filmen höll på i nästan 2,5 timmar och
efter det var vi hungriga. Efter övervägande till
vilket ställe vi skulle gå och äta, bestämde vi oss
för Fransmanni.
Snabb service fick vi efter lite glassplitter över
vårt bord. Det var servitören som fällde ett glas.
Nja... maten var inte heller så god som den för det
mesta brukar vara där. Köttet var inte färdigt stekt,
och det var grisfile som vi tog så det ska ju verkligen
vara bra stekt. In i köket igen med ena grisfilen och
stekas en ny. Så inte får Fransmanni full poäng den här
gången.

Lördag förmiddag var jag till frissan och färga håret.
På eftermiddagen bar det iväg på ishockey, Sport - Ässät.
Verkligen spännande match, men sport vann. Jipihii....
Härlig stämning i ishallen.

Och så ikväll har jag varit på påsk musikalen här i
Pörtom. Det är Pörtom skola, förskola, Pörtomsförsamlings-
kyrkokör och dagklubb som gjort den.
Och det sjöngs verkligen i kyrkan i kväll. Den höll på i
1,5 timme. Påskannandag kl 18.00 framförs den igen så
jag rekomenderar verkligen att ni skall åka och se och lyssna
på den.
Här är några foton som jag tog. Men de blev inte så bra för
jag satt för långt ifrån. Nästa gång skall jag sätta mig närmare.






Nu börjar det vara dags för mej att gå och sova.
En ny vecka börjar som har en arbetsdag mindre, men
allt skall ändå göras....

M-G

Inga kommentarer: